Den 21. - Kosgoda naposledy

Kosgoda  •
Dnes jsme meli krasny posledni den v nasi mile Kosgodicce. Na snidani (po rannim extra dlouhem behu) jsme meli takove nafoukle placky s cockovym karickem a palivym kokosem. Dali jsme si pak dopoledni blok na plazi. Na obed jsme zasli do restaurace u plaze, kde jsme meli tunaka a moje oblibene kottu....

Den 20. - Výlet do Hikkaduwa

Hikkaduwa  •
Rozhodli jsme se dnes udelat nenarocny vylet a zkusit trochu jinou plaz ve vice turisticke oblasti Hikkaduwa. Dali jsme si tam po trech tydnech paradni kafe, nakoupili spoustu caje a koreni a videli jsme obrovske zelvy. Na svacinu jsme meli posledni rotti (slane i sladke) a pak jsme se uz jen tak po...

Den 19. - Stále Kosgoda

Kosgoda  •
Dneska je neděle, tak jsme nic nedělali, takže není co napsat.

Den 18. - Opět Kosgoda

Po snídani jsme se byli podívat na lokální obdobu farmářských trhů. Na trhu byli jak turisté, tak místní. Dali jsme si tam svačinu v podobě nadýchané placky s čočkou a kokosem a kokosového něco jako muffina. U jídla jsme sledovali na vedlejším hřišti tréninky mladých fotbalistů různých věkových kate...

Den 17. - Colombo

Colombo  •
Vlak se nám podařilo stihnout, já jsem okamžitě usnula a probudila jsem se až před devátou, kdy jsme přijížděli do hlavního města Colombo. Rozhodli jsme se tady především nakupovat. Nejdříve jsme vyrazili do knihkupectví - antikvariátu. A tam to bylo tak skvělé, že se divím, že jsme koupili jen tři...

Den 16. - Polonnaruwa

Polonnaruwa  •
Po snídani jsme se přesunuli ještě kousek na východ do města Polonnaruwa. Tam jsme si půjčili kola a vyrazili objevovat kouzlo starověkého města. Bylo to moc krásné, avšak asi jsme už moc namlsaní nejhonosnějším Angkorem, tady to v porovnání s ním bylo malé, ale dalo se alespoň prozkoumat za pár hod...

Den 15. - Druhý den v Sigiriya

Sigiriya  •
Vstávali jsme v šest, abychom se co nejdříve vydali na skálu Sigiriya Rock, která je obávaná kvůli svému závratě způsobujícímu výstupu, a především sestupu. Byli jsme na vrcholku na čtvrtém a pátém místě (před místním psem), tudíž se nám vyplatilo si přivstat. Ani nám nepřišla cesta nahoru tak nároč...

Den 14. - Přesun z pláží, hor až do starověkých měst

Z Kandy jsme chtěli co nejdříve odjet, proto nám pan domácí doporučil autobus v 7:30 do malého městečka Sigiriya. Trval na tom, že s náma pojede na autobusové nádraží a tam nám ukáže správný autobus. Chtěl nám se vším hrozně moc pomoct a vysvětlit, ovšem v kombinaci s jeho pečlivou pomalostí to bylo...

Den 13. - Kandy

Kandy  •
Ráno jsme se rozloučili s nejnádhernější Nuwara Eliya zatím tou nejlepší snídaní. Obsahovala totiž mé nejoblíbenější hoppers (palačinky z rýžové mouky ve tvaru košíčku) s vejcem a jiný druh palačinky na sladko plněné kokosem. Pak jsme se přesunuli vlakem zase trochu do teplíčka do Kandy, druhého nej...

Den 12. - Horton Plains a Nuwara Eliya

Nuwara Eliya  •
Ráno v 5:00 jsme nafasovali snídani zabalenou na cestu a vyrazili s objednaným řidičem k Horton Plains, což je národní park na náhorní plošině v nadmořské výšce 2100 až 2300 metrů. Po více než hodině kodrcavé jízdy jsme dorazili na místo, koupili lístky pro vstup do parku a mohli se vydat s vycházej...

Den 11. - Nuwara Eliya

...A krásné teda je! Bydlíme v nejneobvyklejším srílanském domě z doby britského kolonialismu. A pan majitel je ten nejskvělejší člověk, jakého jsme tady zatím poznali. Ráno nás přivítal čajem a dal nám spoustu skvělých tipů co tady dělat. Nechali jsme si tam věci a šli prozkoumat městečko. Nejdříve...

Den 10. - Ella a přesun do Nuwara Eliya

Ella  •
Dnešní den začal krásně! Krásně i pokračoval a skončil hrozně (ale zpětně, zas taková katastrofa to nebyla:-) ). Hned ráno jsme se vydali na další vrchol v okolí - Ella Rock. Šli jsme poměrně svižně, cestou potkávali podivné místní lidi (nakonec se celý dnešní den ukázal jako den potkávání divných l...

Den 9. - Ella

Po ležení na plážích jsme dnes měli konečně trochu dřiny. Ráno jsme si půjčili skútr a Číža mě povozil po krásách okolí Elly. Nejdříve jsme jeli ke kopci Little Adam's Peak, kde nás čekala ne moc dlouhá, za to strmá cesta k nádherným výhledům. Pokračovali jsme pak okruhem až k vyhlídce na Nine Arch...

Den 8. - Udawalawe a přesun do hor a čajových plantáží

Ella  •
Dnes jsme měli budíček pěkně brzo. Rozloučili jsme se s panem domácím a pláží a dostali jsme na cestu snídani. Před pátou nás vyzvedával řidič, který nás odvezl na ranní prohlídku safari Udawalawe. Rozmýšleli jsme se mezi tímto parkem a parkem Yala. Pan domácí nám však především z důvodu menšího poč...

Den 7. - Mawella

Mawella  •
Dnešní den se nesl v podobném duchu jako ten včerejší. Ráno jsme zvládli běhání po pláži a pak už nás čekala vynikající Srí Lanská snídaně. Tentokrát takové "chlebové" placky se strouhaným pálivým kokosem. Musím říct, že místní snídaně mi sedí parádně (na rozdíl od nudlových polívek v naší minulé As...

Den 6. - Mawella

Opět jsme měli místní snídani, opět jinou, opět perfektní. A pak jsme strávili dopoledne relaxací na pláži. V místním obchůdku jsme si koupili papáju za 15 Kč. Když jsme si odpoledne sedli u moře pod palmu, abychom ji snědli, okamžitě se objevil jeden z místních psů. Tak jsme se přesunuli o kus dál....

Den 5. - Mawella

Mawella  •
Ráno jsme po snídani vyrazili na vlak, který nás odvezl směrem k naší další zastávce u oceánu. Zbytek jsme dojeli autobusem se zastávkou ve městě Tangalle. Pak už jsme si užívali osamoceného klidu na pláži se spoustou zaparkovaných loděk. Klidné odpoledne bylo přerušeno jen místními psy a krátkým de...

Den 4. - Galle

Galle  •
Dnes jsme se po behu, snidani a plazi presunuli smerem na jih do byvale holandske pevnosti Galle. Tato pevnost jako jedina prezila zasah tsunami v roce 2004. Vyrazili jsme nejdriv autobusem, pak jsme chteli prestoupit na vlak. Ten mel vsak 1,5 hodiny zpozdeni, tak jsme opet zvolili autobus (zatim js...

Den 3. - Kosgoda

Kosgoda  •
Dnes jsme toho na práci naštěstí moc neměli. Začali jsme sice trochu ostře a v sedm ráno jsme si šli zaběhat na pláž. Šílenou dálku 4 km jsme zvládli v šíleně dlouhém čase (teda spáš já, Číža byl rychlík; ale na moji obranu, v písku je to fakt dřina). Trošku jsme si i zaplavali a vrátili jsme se do...

Den 2. - Kosgoda

Po procházce po pláži a vynikající snídani jsme se nechali zatáhnout do místního turistického kolečka, které je sice zadarmo, ale všude si zkrátka musíte něco koupit. Tuk-tuk nás zavezl do želví rezervace, kde chovají jak maličkaté želvičky, jejichž vajíčka v noci kvůli predátorům sbírají a po vylíh...

Den 1. - Přílet

Colombo  •
Krásné úterní odpoledne strávené v londýnském Hyde Parku a přírodovědném muzeu, jsme zakončili ještě krásnějším podvečerem s typickým fish and chips s octem a londýnským ginem. Asi o půl desáté (britského času) večer jsme vzlétli směr Srí Lanka. Cesta proběhla bez komplikací a na letišti v hlavním m...