Zpět v realitě

Nedělní let byl trochu zpožděý, ale jinak proběh bez problémů. Do Mnichova jsme se dostali před sedmou večerní. Většina cestujících byla z Německa, ti to měli jednoduché. Ale pár nás, zoufalců, zůstalo. Na celnici na letišti nás nepustili dál, pokud jim neukážeme letenku nebo jízdenku platnou ten de...

Den 40. - Znovu v Bangkoku

Bangkok  •
Ráno jsme vyrazili na hraniční přechod mezi Kambodžou a Thajskem. Z důvodu málo cestujících nás spolu se dvěmi holkami z Německa vezlo na hranice auto. Cesta to zase byla trochu netradiční. Ani nevím, kolikrát jsme jeli v protisměru... Hraniční přechod probíhal celkem bez problémů. Vyplnění nějakých...

Den 39. - Battambang

Battambang  •
Dnes jsme si hodne prispali. Teda ja. Ciza uz byl vzhuru od sedmi. Ja ne, prekvapive je Battambang asi nejklidnejsi asijske misto na dopoledni spani. Na snidani jsme vyrazili az v deset. Pak jsme se snazili resit nasi letenku. Podle ministerstva zahranici se mame sice vratit, ale jejich nejlepsi nap...

Den 38. - Okoli Battambangu

Dnes jsme si jeste naposledy pujcili motorku a jeli prozkoumat okoli Battambangu. Nejdrive jsme vyrazili severne k chramu Wat Ek Phnom. Tento castecne zriceny chram stoji ukryty za barevnou moderni pagodou a rozmernou sochou Buddhy. Pak jsme se vydali na delsi cestu smerem na jih k chramu Prasat Ban...

Den 37. - Presun do Battambangu

Battambang  •
Autobus do maleho mestecka jihozapadne od Siem Reapu jsme si zarezervovali az na jednu hodinu odpoledni. Chteli jsme si uzit jeste posledni obrovskou snidani v hotelu a taky polehavani u bazenu. A to jsme si taky uzili. Dokonce jsme stihli jit do lekarny na nakup rousek a dezinfekcnich gelu, prestoz...

Den 36. - Siem Reap naposledy

Siem Reap  •
Po dvou dnech stravenych objizdenim chramu, jsme se dnes rozhodli pro odpocinek a posledni nasati Siem Reapske atmosfery. Myslela jsem, ze si budem moct prispat, ale Ciza me vzbudil pred osmou, tesil se na monstr snidani (a ja pry taky 😁). Pak jsme se prochazeli po meste (minule jsme si ho totiz vu...

Den 35. - Siem Reap III

Dnesni den pro nas zacal velice brzy. A pro me uz vlastne trochu driv, protoze jsem nedockavosti nemohla dospat. V 5:15 jsme vyrazili na vychod slunce nad nejvice ohromujicim chramem komplexu - Angkor Wat. Tento chram je narodni symbol a dusi cele Kambodze. Vychod slunce nad timto mistem je tak prof...

Den 34. - Siem Reap II

Siem Reap  •
A je to tady, velkolepy cil "moji" cesty. S Cizou jsem uz navstivila spoustu krasnych mist, jen u par z nich jsem ale rekla: "Jo, tam bych se fakt chtela podivat znova". Pred 3,5 lety jsem to rekla o chramech Angkoru. Ale vubec jsem neverila, ze se nam to povede tak brzy a jeste jednou je opravdu na...

Den 33. - Siem Reap

Z duvodu extremne zbesile jizdy ridice nocniho autobusu (jsou tu dve moznosti kdyz cestujeme autobusem, bud ridic vsude zastavuje a nabira dalsi a dalsi lidi, nebo jede jako blazen) jsme se dostali do Siem Reapu uz pred sestou. Sli jsme tedy do centra a pockali v jednom parku, nez nam otevrou podnik...

Den 29. - 32. - Koh Rong Sanloem

Koh Rong Sanloem  •
Rano 10. brezna se nam jeste podaril zarezervovat nocni autobus na 13. brezna do Siem Reapu a stavit se na snidani v podniku, do ktereho jsme chodili na snidane i pred tremi lety. Bohuzel to vypada tak, ze mistni zastavba ho taky splachne... A pak uz jsme vyrazili (pochopitelne s vice nez hodinovym...

Den 28. - Sihanoukville

Sihanoukville  •
Musim priznat, ze jsme si meli dat vcera o nejake to pivo min. Nejak se nam ale rano podarilo dokodrcat se na autobus a tam jsme asi hodinu cekali. Nez prijel tuk tuk a spolu s dalsimi 8!!! asijskymi cestujicimi a zavazadly nas odvezl na jine misto, kam po chvili prijel autobus. Kdyz jsme si uvedomi...

Den 27. - Phnom Penh

Phnom Penh  •
Po Laosu se mi bude hrozne moc styskat. Byl tak krasny, pokorny, konzervativni. Lide tam byli velice mili. Ovsem to, jak se nekteri zapadni turisti dokazali chovat, bylo katastrofalni. Ne, opravdu neni v poradku se hrabat obsluze v restauraci v penezich a pocitat, kolik jim ma vratit. Opravdu neni v...

Den 26. - Ukrutansky dlouha cesta do Phnom Penh

Z ostrova Don Det jsme vyrazili uz v osm rano privozem na pevninu. Pak jsme asi dve hodiny cekali na zastavce na autobus. Dali jsme si k tomu paradni francouzske bagety s asijsou naplni (doufam, ze takove veci budou aj v Kambodzi). Mysleli jsme, ze cekame na jeden bus, ktery nas preveze pres hranice...

Den 25. - Don Det II

Don Det  •
Rano nas asi v sedm vzbudila stale probihajici svatebni oslava. Asiaty tolik oblibene karaoke pro nas byl dost ukrutny budicek 😄 Po snidani jsme zachranili dve obrovske ryby, ktere se zachytily k lanku privazane lode. Pomucikovali jsme se s malym stenikem (teda ja). Pujcili jsme si kola a vyrazili...

Den 24. - Don Det

Po snidani jsme uz byli presunuti do nami vybraneho bungalovu. A dokonce jsme predchozi noc ani neplatili. Ja jsem si potrebovala jeste odpocinout, jelikoz jsem se ve vedru a za neustaleho stekani psu moc nevyspala. Ciza si sel dat kavu. Pozdeji jsme na vypujcenych kolech jeli prozkoumat ostrov Don...

Den 23. - Prijezd na ostrov Don Det

Don Det  •
Dnes jsme se presunuli na nasi posledni laoskou destinaci - oblast Si Phan Don. V ceskem prekladu to znamena Ctyri tisice ostrovu. Mekong se tady rozsiruje az na 14 km. Tezko rict, jestli je tady opravdu ostrovu ctyri tisice, ale bude to velky pocet. My jsme si vybrali ostrov Don Det. Moc jsme toho...

Den 22. - Bolavenska nahorni plosina II

Pakse  •
Dnes jsme si naplanovali motorkarsky vylet jeste o neco delsi nez vcera. Po nakupu poradne napechovane bagety a cokoladoveho copu jsme vyrazili po severni casti okruhu Bolavenske nahorni plosiny. Nas dnesni cil byl tri vodopady nachazejici se kousek od sebe - Tad Lo, Tad Hang a Tad Soung. Cesta se m...

Den 21. - Bolavenska nahorni plosina

Po snidani jsme nasedli na motorku a udelali jsme si pred vyletem kratkou zastavku na trhu pro mistnaky. Koupili jsme si moje nejoblibenejsi draci ovoce na svacu. Bagetu plnenou kdovi cim jsme se koupit neodvazili. Bolavenska nahorni plosina je idealni misto pro nadsene motorkare. Velky okruh lze zv...

Den 20. - Wat Phu

Pakse  •
Nocni kodrcavy a neustale troubici (na koho asi tak celou noc troubil?!?) autobus nas vysadil uz kolem seste hodiny ranni na nadrazi v Pakse. Pak se nedelo nic. Chvili jsme posedeli jako opravdovi bezdaci. Ale hledali jsme u toho moznosti snidane, takze jsme na tom zas tak spatne nebyli. Kolem sedme...

Den 19. - Vientiane II

Vientiane  •
Rano jsme vyrazili na vylet do Buddha parku. Jelikoz jsme jeli mistnim autobusem, vylet to byl pomerne dlouhy, na to ze park lezi asi 25 km od mesta. Autobus pribrzdoval cestujicim kdekoli po ceste. Na ceste zpet ridic dokonce vystoupil u jidelniho stanku na obed. V parku bylo mnozstvi zajimavych bu...

Den 18. - Vientiane

Dnes jsme se presunuli do hlavniho mesta Laosu, Vientiane. Musim ale pripustit, ze jsme z mesta zklamani. Po ceste mistnimi autobusy jsme vzdycky trochu vyrizeni. Bylo tomu tak i tentokrat. Tak jsme si dali jen pozdni obed, prochazku ne moc hezkym centrem a pomerne dobrou kavu. Vecer jsme vyrazili n...

Den 17. - Vang Vieng

Vang Vieng  •
Dnes jsme si pujcili motorku a vyrazili na vylet po okoli. Prvni zastavka byla vyhlidka Nam Xay. Cesta nahoru i dolu byla trochu narocna, asi 25minutove strme stoupani po kluzkych kamenech dzungli. Vyhledy ale byly fantasticke. Krome mnozstvi ruznych vyhlidek, okoli Vang Viengu nabizi spoustu jeskyn...

Den 16. - Prijezd do Vang Vieng

Hned rano jsme nastoupili do minibusu, ktery nas mel dovezt po serpentinove ceste do mesta Vang Vieng. Nakonec nas tedy uspesne dovezl. Doufam, ze nejhorsi usek veskerych cest autobusem mame jiz za sebou. Trasa je dlouha asi jen 180 km, jizda ale trvala 4,5 hodiny. Skoro jako D1 se zatackama. Vyhled...

Den 15. - Luang Prabang II

Luang Prabang  •
Na dnesni den jsme si pujcili skutr. Po snidani jsme se jeli podivat do malickeho muzea UXO. Je to informacni centrum o nevybuchle munici a procesu odminovani. V Laosu behem "tajne valky" v letech 1964 az 1973 bylo svrzeno vice bomb nez celkove mnozstvi ve 2. svetove valce. Laos se tak stal nejbomba...

Den 14. - Luang Prabang

Asi do tri odpoledne jsme se jen tak courali po krasnem meste plnem zlacenych chramu, mnichu v safranovych rouchach a starych indocinskych vil. Luang Prabang je male mesto, ve kterem jsme se hned snadno zorientovali. Nejdrive jsme se sli podivat na ranni trh, ten ale uz spis v dobe kdy jsme tam byli...

Den 13. - Presun do Laosu

Luang Prabang  •
Dlouho jsme premysleli, jakym dopravnim prostredkem se dostaneme z thajskeho Chiang Rai do mesta Luang Prabang v Laosu. Dva dny lodi se nam jet nechtelo. Uz jsme byli rozhodnuti, ze si zarezervujeme listky na 18 hodinnovy autobus. Nakonec se ale Cizovi podarilo nahodou najit cenove prijatelne letenk...

Den 12. - Elephant Valley II

Chiang Rai  •
Noc byla prekvapive klidna. Mysleli jsme si, ze sloni v noci pravidelne "troubi", ale ne, zalezi jak kdy. Snidane byla jedna z nejlepsich jakou jsme v Asii meli. Predevsim se o to zaslouzila vynikajicim domacim papajovym a mangovym dzemem. Po snidani jsme se vydali do sloniho arealu pomoct s uklidem...

Den 11. - Elephant Valley

Po lenivem dopoledni nas v 11:30 vyzvedlo auto, ktere nas dovezlo kousek za Chiang Rai do uzasneho mista Elephant Valley Thailand. Jde o pomerne novy projekt na zachranu slonu ze zajeti a navraceni do jejich prirozenych podminek - dzungle. Nejdriv jsme premysleli, ze se na slony podivame az v Kambod...

Den 10. - Chiang Rai

Chiang Rai  •
Posledni dny mi Ciza vycita, ze jsou moje prispevky moc dlouhe. No, dnes to tedy bude hodne kratke, skoro cely den jsem prospala. Uz rano jsme opustili krasne ubytovani v Chiang Mai a vyrazili autobusem do mestecka Chiang Rai. Autobus jel prekvapive celkem hladce. Chiang Rai je pomerne male a z nadr...

Den 9. - Zpatky v Chiang Mai

Chiang Mai  •
I kdyz jsme v Chiang Mai dnes meli lenive dopoledne naplnene jen polehavanim a kratkou prochazkou, odpoledne nas cekala velka udalost. Nez ji ale prozradim, rada bych venovala chvili zajimavostem z Thajska. Jsou to veci, ktere kazdy, kdo v jihovychodni Asii stravil nejaky ten cas dobre zna a treba m...

Den 8. - Pai a presun zpet do Chiang Mai

Pai  •
Nez jsme ve dve odpoledne vyrazili zpet do Chiang Mai, uzili jsme si relaxacni dopoledne v horkych pramenech Tha Pai. Vstupne je tam sice na mistni pomery ponekud vysoke, ale mozna proto tam bylo minimum lidi a byl to perfektni zazitek. Nejteplejsi jezirko, kde se sice nekoupe, ale lidi si tam vari...

Den 7. - Pai

Dnesni dopoledne jsme stravili v minibusu na ceste do severothajskeho mesta Pai. Jizda to teda byla silena, jesteze jsem si s sebou na dovolenou vzala dve baleni kinedrylu:-D Dokonce mi prislo, ze bylo spatne i tomu ridici:-D Male mestecko Pai uz sice zacina byt preplneno zapadnimi turisty, zatim mu...

Den 6. - Chiang Mai

Chiang Mai  •
Kolem pulnoci jsme vyrazili spacim vlakem z Phitsanuloku na sever do mesta Chiang Mai. Divila jsem se, ze Ciza zarezervoval zrovna spaci vlak, jelikoz nase minula zkusenost se spacim vlakem ve Vietnamu byla katastrofalni. Jo, je pravda, ze jsem uz pred nastupem byla pekne roztrpcena. Ale Ciza na ten...

Den 5. - Sukhothai

Sukhothai  •
Dnes jsme vstali brzo, protoze nas cekal den plny zabavy. Rano nam v ubytovani pripravili velkou snidani a specialni asijkou specialitu - sticky rice (sladka lepkava ryze). Na to, ze nasi klasickou ryzi na sladko, kterou si velice dobre pamatuji ze skolni jidelny, ci mlecnou ryzi naprosto nesnasim,...

Den 4. - Cesta do Sukhothai

Cely dnesni den jsme stravili na ceste. Po tezkem vstavani jsme prosli podivnou dlouhou ulici stanku s nelahodne vonicim a vypadajicim jidlem (tzv. ulici kekelu). Vesli jsme do metra, kde nas uz ani neprekvapil zamestnsnec kontrolujici bezpecnost tim, ze kazdemu posvitil do batohu baterkou. Jelikoz...

Den 3. - Bangkok potreti

Bangkok  •
Hned dopoledne jsme navstivili pohadkovy areal chramu Wat Pho, kde nejvetsim lakadlem je socha leziciho Buddhy, ktera je dlouha 46 m a vysoka 15 m. Cely areal na nas pusobil klidnejsim a pohodovejsim dojmem nez vcerejsi Grand Palace. Privozem pres reku jsme se pak dostali k chramu Wat Arun. Jelikoz...

Den 2. - Bangkok

Dnesni den jsme zacli prohlidkou arealu Wat Phra Kaew a Grand Palace (asi nejvetsi a nejnavstevovanejsi zajimavosti v Bagkoku). V nejzajimavejsi a nejhonosnejsi sini je zde umistena socha Smaragdoveho Buddhy. Po vycerpavajici navsteve arealu jsme se rozhodli odpocinout si v mistnim parku. Jeli jsme...

Den 1. - Prijezd do Bangkoku

Bangkok  •
Po lehce vystresovanem pondelku 10.2., kdy nam presunuli let kvuli pocasi, jsme v utery v dopolednich hodinach mistniho casu dorazili do Bangkoku. Cesta z letiste do hostelu byla prekvapive snadna, neobeslo se to ale bez nasi tradicni nervozity z prechazeni asijskych silnic. Jelikoz je to uz nas dru...